הנווטים

"משחק שהוא טיול, טיול שהוא משחק"

משחק ניווט דיגיטאלי או משחק ניווט מודפס

אנו רואים הרבה מאוד פרסומות למשחקי ניווט חפשו את המטמון דיגיטאלים,

יותר ויותר אני שומע שמומלץ ורצוי שמשחק "הנווטים" – ישראל צ'אלנג' יהיה משחק דיגיטאלי

זאת אומרת משחק שנמצא על מכשיר הסלולאר.

בתחילה חשבתי שייתכן וצודקים ושילבתי את המשחק עם אפליקציית ניווט ולאחר השקעה רבה ומוצר שכבר קיים, הבנתי "שזה בעצם לא מה שהתכוון המשורר".

יש בעיני משמעות לפעילות משותפת, ל"רכינה" על המפה המודפסת של כל שחקני המשחק, של כל הצוות,

אם זה טיולי משפחות, ההורים יחד עם הילדים, ואם זה בפעילות של יום כייף חברות וארגונים, כל חברי הצוות שרוכנים יחד מסתכלים על המפה, יחד בוחרים את ציר התנועה, יחד מחליטים על האסטרטגיה שתביא להם את הניצחון על הצוותים האחרים.

הערך המוסף של העבודה המשותפת שונה לחלוטין מהחוויה של משחקי הניווט הדיגיטאלי, במשחק זה אדם אחד מקריא, אדם אחד מוביל את הייתר ורואה את המסך, לא משנה כמה "שיתופי" האדם הזה עדיין כל הנותרים בקבוצה הם "פחות במשחק" ורק אחד מתפעל את המסך.

אין בעיני תחליף לאפשרות של ההורים ללמד את הילדים התמצאות במרחב בעזרת המפה הפיזית שהילדים מחזיקים בידיים,

(על כך אכתוב מספר מילים בהזדמנות אחרת, אפרט כיצד למנף משחק ניווט עם מפה טופוגרפית לבילוי משפחתי ייחודי).

התחושה של הילד שמחזיק מפה ביד היא תחושה אחרת מאשר להחזיק מכשיר סלולארי ולא משנה כמה חכם המכשיר.

הצורך של הילד להתבונן ולראות את "התמונה הכוללת" במפה המודפסת שונה לחלוטין מאשר לצפות בתמונה מאוד מצומצמת על מסך המכשיר הסלולארי.

הסקרנות של הילד למפה, לצבעים על המפה, לסימנים שיש עליה, על האפשרויות שיש לניווט, אחרת לחלוטין מאשר בצפיה על המסך של המכשיר הסלולארי.

אין ספק שלמשחק ניווט משפחתי שבנוי על מפה טופוגרפית טובה מודפסת יש ערך מוסף משמעותי נוסף מעבר לאוסף שאלות טריוויה שמופיעים על מסך מכשיר סלולארי.

משחק "הנווטים" – ישראל צ'אלנג' מהווה משחק  ניווט משפחתי שנהנה משני העולמות, פעם אחת משחק ניווט משפחתי על מפה מודפסת, פעם שנייה משולב במשחק שימוש במכשיר סלולאר מה שנותן תשובה טכנולוגית לאלה שמאוד רוצים להחזיק את הטכנולוגיה ביד.

מוזמנים לחוות את הארץ במשחק "הנווטים" – ישראל צאלנג', המשחק שמחבר את האנשים לארץ דרכיה וסיפוריה בחוויה, בהרפתקה ארץ ישראלית.

לחצו כאן למידע נוסף על הנווטים דיגטאלי – ערכת עזר למשחק